Vreme je dragoceno

Dragi Svi,

U ljudskoj prirodi je da ne vodimo računa o tuđem vremenu. Vreme drugih ljudi često uzimamo zdravo za gotovo. Svi se žalimo kad nam drugi protraće vreme, a opet ne brinemo kada mi to radimo drugima, zarad naše koristi.

Mnogi od nas pokazuju krajnju sebičnost u svom neznanju, nesvesni da je naša suštinska priroda izašla na videlo. Često zaboravljamo da svet gleda kako pokazujemo svoju sebičnost. Mnogi od nas često podrazumevaju da drugi ljudi imaju vremena i da su ovde da nam služe. Ova poruka je okidač za introspekciju. Da li smo sebični? Da li zaista brinemo o drugima? Da li zaista brinemo o Mohanđiju i Njegovom vremenu? Ako kažemo da želimo da se sretnemo sa Njim, da li to zaista i mislimo, ili samo izražavamo verovatno potisnutu želju da dobijemo poseban blagoslov, za našu sebičnu korist? Da li zaista vodimo računa o Njegovom vremenu? Da li nam je uopšte stalo do Njega? Da li se prilagođavamo Njegovom vremenu? Da li išta činimo za Njega? Da li živimo Njegovo učenje i prenosimo ga drugim ljudima? Da li mu pomažemo na bilo koji način da se rastereti? Da li nam je stalo? Da li razumemo? Da li dolazimo kod Njega sa očekivanjem, ako On nema očekivanja od nas? Molimo vas, imajte ovo na umu, Mohanđi od nas ne traži nista, On je sebe stavio na raspolaganje iz samilosti. Ako imate sreće da vam je dostupan pravi Majstor, koristite Njegovo vreme što bolje. On radi više nego svi mi, na nekoliko nivoa postojanja i uvek daje mnogo više nego što prima, dosledno služeći svim bićima na svetu. Ovo je Njegov poziv da izbegavamo da bilo šta na Zemlji uzimamo zdravo za gotovo, a kamoli Učitelja. (https://mohansuniverse.wordpress.com/2014/01/06/importance-of-mohanjis-time/)

Mi, članovi Mohanđijevog tima širom sveta, uvek iznova shvatamo koliko je teško da Njegovo vreme iskoristimo na najbolji mogući način za sve, koliko je teško voditi računa o posetiocima i organizovati Mohanđijevo vreme za dobrobit svih. On je svakoga dana sve više zauzet. Na žalost, viđamo ljude koji ga olako shvataju. Neki se ljudi ne prijave za program, pretvarajuse da nisu znali i žale se zbog toga. Svi prepoznaju ljude koji se pretvaraju, a naročito Mohanđi. Ali, On se samo smeši i dopušta svakome da dođe do njega, bez ikakve diskriminacije, ili vremenske prepreke. Daje sve od sebe da se prilagodi svakome, najbolje što može. Ima situacija kada jedva ugrabi malo sna, oko sat ili dva, i onda je opet dostupan ljudima, bez ikakvih očekivanja. On čak ne traži ni novac kaoprilog. Ne naplaćuje svoje vreme i postaje presrećan kao malo dete, kada ljudi podrže dobrotvorne akcije. Njegove potrebe su veoma ograničene. On je srećan zbog bilo kog ljubaznog postupka svakog učenika. Mohanđi je iskren u svom pristupu i ponekad kaže: ,,Gorka pilula brže leči.’’ Nikad ne prestaje da pomaže ljudima koji kontaktiraju sa njim da bi im ostvario želje, ili odagnao bolesti. Kad god mu ukažemo na veliku nezahvalnost ljudi koji dolaze da ga vide, On kaže: ,, Šta se to nas tiče? Ne treba nikome da sudimo. Moramo pomoći sa krajnjom čistotom, potpunom posvećenošću i dobrom namerom. Moja namera je potpuno ispunjenje karme onih koji nam priđu, što ih oslobađa ropstva njihovih želja. Ako sačuvaju zahvalnost i pomognu širenju nase misije, to je dobro. Ako ne, mi svejedno treba da budemo dobri prema njima. Setite se, kada je Isus iscelio deset leproznih ljudi, devetoro od njih je otišlo, a da se nisu osvrnuli za sobom, ili zahvalili. Samo jedna osoba se okrenula i pogledala u Njega. Mi živimo u istom takvom društvu i sa istim ljudima, iako je drugo vreme. Ljudi će uvek ostati orijentisani ka sebi. To ne treba da pogadja naše misli i dela. Moramo da dajemo. Samo da dajemo, sa potpunom čistotom i posvećenošću. Oni koji treba da budu sa nama, biće s nama. Drugi će naći neki razlog da nas napuste. To ne treba da nas dotiče.’’

Mohanđi se nikad ne izjašnjava kada ga dovedu u neugodnu situaciju. U retkim situacijama, On daje svoje mišljenje o onima koji uzimaju njegovo vreme zdravo za gotovo.

S ljubavlju,

BTW Globalni Tim

Mohanji 1

Draga otelotvorenja Ljubavi,

Pišem ovo sa najvećom iskrenošću, bez namere da ikoga uvredim. Smatrao sam da je pravo vreme i potreba trenutka da kažem ovo, bar ovoga puta.

Objasniću konkretnu situaciju, koja će vam pomoći da razumete pozadinu moje priče.

Gospodin H (uz dužno poštovanje), iz Bahreina, kontaktirao me je pre par meseci izrazivši svoju želju da me upozna (pošto sa svojom porodicom dolazi ovamo na godišnji odmor). Pristao sam, jer nisam nameravao u to vreme da putujem u Bahrein. U međuvremenu, zvao me je mnogo puta, izveštavajući da je u različitim fazama putovanja i da se zaista raduje što ćemo se sresti. Više puta sam mu ponovio da me ne uznemirava stalnim pozivima, da dođe kad bude mogao i da ću ga primiti.

Juče, bukvalno 18 poziva, obaveštava da je na različitim lokacijama, razgleda grad i da će svratiti da me vidi u mom roditeljskom domu, pre nego što ode na aerodrom. Rekao sam mu da je dobrodošao. Na kraju, nazvao me je da kaže da mu zbog brojnih turističkih obilazaka sa svojom porodicom nije ostalo vremena, te mora da žuri na aerodrom i stoga ne može da se vidi sa mnom.  Poželeo sam mu Bon Voyage i konačno zatvorio ovaj slučaj J.

Ovaj, i mnogi slični događaji su pozadina ovog mog javnog obraćanja. Nije mi namera da uvredim Gospodina H.

Nekoliko stvari bih istakao:

A. Otkuda taj poriv da se sretnemo i zašto ne možete da se koncentrišete na turistička razgledanja i druga životna zadovoljstva? Nikad vas nisam zvao da dođete, niti ste platili da provedete vreme sa mnom.

B. Nisam vas nikad molio da dođete i da me vidite. To je bila vaša sopstvena želja. Zašto onda ističete da vam je neugodno? A šta je sa mnom?

C. Ako ste vec preopteretilisvoj raspored tokom putovanja, ostavite  sastanke kao što je susret sa mnom za drugi put, kako biste bili mirniji, a to bi poštedelo i vas i mene od toliko telefonskih poziva, vaših odlaganja i otkazivanja.

D. Osećam da ovde važi opše mišljenje da su svi duhovni ljudi, ili javne ličnosti, slobodni i dostupni u svako doba, i da oni nemaju šta da rade.

E. Ima mnogo ljudi kojima je duhovnost samo razonoda, ili poslednja stavka u zivotu. Nemam primedbu na takvo razmišljanje. Ali, izostavite me iz svojih sebičnih zadovoljstava! I molim vas da razumete da ne osećam ništa prema nečijem stečenom znanju, bilo iz knjiga ili od drugih gurua, kojim se razmeću kao svojim. Ja poštujem isključivo unutrašnju transformaciju, koja se odražava na vaš svakodnevni život, kao što su nenasilje, autentičnost, istinoljubivost, poštovanje, samilost, bezuslovna ljubav, itd. Zato, molim vas, ne pokušavajte da me impresionirate svojim teorijama.

F. Nikad nemojte glumiti poštovanje. To se pre ili kasnije otkrije. Očigledno da ovde nema poštovanja. Da je susret sa mnom bio stvarno važan, ostvario bi se bez obzira na cenu, kao vaš prioritet.

G. A ono što me je zaista fasciniralo, bilo je pitanje na kraju:  “Čak i ako ne mogu da se sretnem sa tobom, da li ćes me svakako blagosloviti? Nadam se da me nećes prokleti!”

Prijatelju moj –  zašto bih te prokleo? Nemam ništa sa tobom! Ti očigledno imaš nešto sa mnom. Nisam te nikad pozvao. Ti si se sam pozvao. Sada, kako to mislis da ću te prokleti? Zbog čega? Šta bih dobio time što bih te prokleo? Samo osećam sažaljenje prema tebi, što tako misliš.

Mohanji-blessing

 Ni Bog, ni bilo koji istinski guru, nikog ne proklinju. Vaše sopstvene misli i dela postaju vaše kletve. Neka vam to bude jasno. Ja samo dajem blagoslove.  Nije važno da li ćete doći da me vidite, ili ne.  Blagosiljam vas takve kakvi ste, bez očekivanja. I ne tražim ništa od vas. Barem nemojte obmanjivati svoj sopstveni um. Nemojte glumiti pobožnost. Ako odlučite da ne glumite pobožnost, to će vam pomoći na duhovnom putu. Svih ovih dana, progovarali su vaša krivica i strah. To vas je navodilo da me zovete toliko puta – sa zahtevom da se sretnemo. To definitivno nije bila vaša vera. Pobožnost nikad ne funkcioniše bez vere. Pobožnost bez vere je kao telo bez duše. Budite Svesni.

Ljudi ne napreduju u duhovnosti zato što se pretvaraju. Dobijam mnogo takvih poziva i imejlova: ,, Mohanđi, želim da dođem i da se sretnemo’’, kao da je to njihova poslednja želja. Ali, nikad ni prstom ne mrdnu, da se to zaista i ostvari. Onda se pretvaraju da su zaista bliski sa mojom svešću. Prestanite da budete neiskreni! Prestanite da se pretvarate! To će samo po sebi da pomogne vašem duhovnom razvoju. Ja jasno vidim vaše pretvaranje, ali se obično pravim da to ne vidim i gledam svoja posla. Vi samo dobijate ono sto zaslužujete. Nemojte misliti da ne razumem.

Ovo je treći put u jednoj nedelji da se ovako nešto dogodi: zakazuje se susret, menja se dogovor više puta i na kraju se osoba ne pojavi. To se ne odnosi samo na mene, kada želite da se sastanete sa nekim iz bilo kog razloga, održite svoju reč, ili nemojte ni počinjati! Svačije vreme je dragoceno, kao i vaše. Budite svesni. Nemojte misliti da su svi ljudi besposleni.

Nadam se da razumete  i da ćete to poštovati.

Volim vas uvek,

M

Prevod i uređivanje: Mohanđi tim
Originalni tekst je ovde

Leave a comment