Mohanđi, guru koji vas pronađe


Spoj tragačeve težnje i božanske milosti je način na koji bih ja definisala učitelja ili gurua. Guru je svest koja dolazi iznutra, i doziva spolja. Vi nikada ne znate da li je vaše traganje dozvalo milost u vaš život, ili je milost ta koja je pokrenula traganje. Prvi put sam se pitala o ovoj temi 2010. godine, kada sam se igrom sudbine umesto na božićnoj zabavi u Delhiju, našla na meditaciji koju je vodio neko koga su zvali Mohan.
Jedan sat, i jedan “šaktipat” kasnije, pitala sam se, “Da li sam ja ta koja je pronašla ovo iskustvo, ili je ovo iskustvo pronašlo mene?”
Ali jedina stvar u koju sam bila sigurna jeste da sam došla na pravo mesto.
Mohanđi kaže: “Guru nije forma ili osoba. Guru je princip. On može uzeti ljudski oblik i govoriti, ili može doći kao poruka iz prirode.”

Ko je Mohanđi?

Mohanđi je običan čovek koji je imao visok položaj u jednoj korporaciji, u Muskatu, i koji ima suprugu i ćerku. Na drugom nivou, izvan fizičke ravni, on je “siddha”, duhovni majstor. Uprkos tome, on je ostao introvertan i skroman. Veoma je zabavno videti ga kako dolazi na skup koji je organizovan u njegovu čast obučen u farmerke i majicu, razočaravajući tako mnoge koji su očekivali da vide slavnu sliku gurua.

Da bi neko spoznao njegov duhovni aspekt potrebno je da se poveže sa svešću koja je Guru – guru tatva, ili guru princip, koja deluje iz naše dubine. Mohanđi kaže da nikada ne treba da se vežemo za fizičku formu gurua.
“Oženite se ili udajte za svest, ona je stalna i ne može biti uzdrmana. Nikada se ne udajte za gurua. To su ludi ljudi. Verujte mi.”

Mohanđi je rođen 23. februara 1965. godine, u Palakadu, u Kerali,  kao nasmejana beba.
“Možda sam odbijao da plačem zato što sam izabrao svoje rođenje, odabrao sam svoje telo i izabrao svoje roditelje, pa mi dolazak na Zemlju nije izazvao toliki šok”, objašnjava on.

Prolazeći kroz obrazovanje, posao i lični život, stigao je do Muskata, na Bliskom Istoku. Do 2000. godine, sve je išlo glatko. Ali onda su započeli potresi. Izgubio je voljeno dete, ćerku Amu, u strašnoj saobraćajnoj nesreći. I tu nije bio kraj. Ubrzo nakon toga, brak mu se raspao, izgubio je sav novac, propale su mu investicije, ostao je bez imovine u Indiji i inostranstvu, i na kraju je izgubio i posao.

Mohan sa kacketom

Odjednom, našao se u bezizlaznoj situaciji. I kao da to nije bilo dovoljno, dobio je bolnu infekciju kože, koja je na vrelom suncu Bliskog Istoka bila skoro nepodnošljiva.
Napušten od strane prijatelja i porodice, Mohanđi je iskusio ljudsku patnju u svom najtežem obliku.

Drugačija perspektiva

Međutim, gledano sa višeg nivoa, stvari su izgledale potpuno drugačije. Izolacija, agonija, bol i patnja, postepeno su ga vodili ka dubokim unutrašnjim istraživanjima i u stvarnu potragu za smislom i svrhom života.
“Jedno po jedno, Bog je uklonio sve ono za šta sam bio vezan, i postavio me čvrsto na stazu  duhovne evolucije. Mi moramo mnogo izgubiti, da bismo dobili nešto zauzvrat.”, kaže on o tom periodu života.
Himalaji su postali njegov drugi dom i pronašao je utehu u mudrosti i bezuslovnoj ljubavi Učitelja, koji su otvorili njegove unutrašnje kanale u potpunosti. U toku tog perioda, dogodilo mu se snažno “Šiva iskustvo”.

Šiva iskustvo

U februaru 2007. godine, Mohanđi je boravio u jednom ašramu u Kerali, kada ga je obuzela neobjašnjiva mučnina. Svami iz tog ašrama izveo ga je napolje na čist vazduh. Prošetali su do kuće koja se nalazila na oko 500 metara od ašrama, ušli su unutra, i odmah nakon što je Mohanđi seo na stolicu, izgubio je svoju fizičku svest i upao u duboko stanje samadija.
Sveti pepeo (vibhuti) počeo je izlaziti iz vrha njegove glave, polako padajući niz telo.

U Dattatreya tradiciji se kaže da kada  sveti pepeo izađe iz sahasraare (temene čakre), to je znak da su poslednji ostaci karme iscrpljeni.
Pored toga što mu je izlazio vibhuti na glavi, on je počeo da sija, snažna svetlost je dolazila iz njega, probijajući njegovo telo  i odeću. Telo mu je postalo transparentno, a očni kapci su dobili zlatnu boju, dok mu se svest proširila do neopisive mere.  Osetio je da sve postoji u njemu.

“Mohan nije postojao. Nije postojalo ni vreme, niti prostor. Nije bilo ni guna (atributa) – satve, radžasa i tamasa, nije bilo identiteta.  Sve je izbrisano u deliću sekunde. Potreba da se vratim takođe nije postojala. Ne znam koliko dugo sam postojao u takvom stanju. Sve što sam čuo posle nekog vremena bio je glas svamija koji se obraćao ostalim ljudima iz ašrama: “Šiva je ovde! Dođite brzo. Ponesite kamere!””

Mohanji Shiva
Kada je polako povratio svoju telesnu svesnost, video je da je okružen ljudima koji su ga fotografisali. Svami je kasnije objasnio da je u početku svetlo koje je dolazilo iz Mohanđija bilo toliko jako da nije mogao dozvoliti nikome da uđe u sobu jer njihovi nervni završeci ne bi mogli da podnesu taj nivo energije. Ovo iskustvo je zacementiralo Mohanovu svest, podižući je na potpuno novi nivo.
Od tada, on je počeo da se kreće između različitih nivoa svesnosti, primajući vođstvo od Uzvišenih Majstora.
U toku jedne takve komunikacije, nevidljivi glas se javio i meditacija “Moć čistote” bila je predata Mohanđiju. U početku, on nije znao šta da radi sa tim.
“Moraš da podučavaš”, glas mu je govorio. Ali on je bio zbunjen.
“Odmah se introvertni deo mene pobunio: “Ne Baba, ja nisam podoban za takve stvari. Znaš da sam introvertan. Štaviše, ja nisam materijal od koga bi postao guru. Ja sam običan čovek.””
Međutim, guru princip je bio na delu. Istog trenutka, usledio je odgovor: “To nije tvoj problem. Mi ćemo ti poslati ljude. Razumi da je svako ko ti dođe poslat od nas. Drugi te ne mogu dosegnuti. Niti te mogu razumeti. Tvoja snaga je tvoja suptilnost. Ti si sposoban za to. Ti ćeš predstavljati našu tradiciju.”

I tako su meditacije započele svoj put, brzo se šireći po svetu. Iskustva su bila veoma snažna i veoma različita. Ljudi su doživljavali snažna čišćenja, komunikaciju sa Učiteljima i prolazili su kroz životnu transformaciju. Kao što je Baba rekao: “Shvati da su oni koji ti dođu poslati od nas.”

Neprocenjivo

Za Mohanđija duhovnost je neprocenjiva. U skladu sa tim, sve meditacije se održavaju besplatno, kao i sve radionice i seminari. Njegove meditacije se mogu preuzeti sa sajta  www.mohanji.org.
On kaže: “ Prosvetljenje ne možete kupiti u radnji.”
Njegov cilj je, kako kaže, da uzdigne što više ljudi do više svesti.
“Ja ispunjavam svoju darmu, dužnost, kao stanovnik Univerzuma. Ja dajem sve, bezuslovno!”, objašnjava nam.
Ne postoje pravila – ovo treba raditi, ovo ne treba. Meditiranje je unutrašnji poziv. Nivo sa kog se to izvodi je bezuslovna ljubav. Svaki šaktipat koji se primi tokom meditacije ima snagu da promeni vašu konstituciju.

Peter Mohammad Langille iz Kanade je bolovao od  hiperplazije prostate i apneje tokom spavanja. Nakon deset meseci nesanice, došao je do tačke kada su i lekovi prestali da deluju, i on je polako prihvatao da će uskoro umreti. Praktikovanje meditacije “Moć čistote” i milost koju je primio kroz šaktipat su ga izlečili i dali novi pravac u životu.
U mom ličnom iskustvu, dan nakon što sam ja primila svoj prvi šaktipat, moja majka je doživela srčani udar. Zbog velike zaštite, nije bilo bola niti uznemirenosti. Ona čak nije ni znala da je imala srčani udar kada je otišla na kliniku da uradi EKG test. Doktor je bio šokiran. Njena glavna arterija bila je potpuno blokirana, a druga je bila 40 odsto blokirana. Uz samo jednu arteriju koja je funkcionisala, doktor se pitao kako je moguće da nije pala u nesvest. Odmah je bila poslata na odeljenje intenzivne nege.

Ja do tada nisam lično upoznala Mohanđija, ali sam se uverila da se ogromno čišćenje dogodilo čitavoj mojoj porodici. Napisala sam mu email, predstavljajući sebe i iskustvo sa mojom majkom, jednostavno potvrđujući Univerzumu: “Volim te. Verujem ti. Hvala ti.”
U toku od samo nekoliko minuta, dobila sam odgovor od njega u kom mi je napisao da sve svoje misli, brige i strahove predam Babi (tako ja zovem Sai Babu). Zatim me je ohrabrio govoreći: “Ja sam uz tebe. Ja sam uz tvoju majku.“
Ove reči su mi bile dovoljne da verujem da će sve biti u redu. Sela sam i mentalno se povezala sa njegovim očima. U roku od sat vremena, drugi EKG test je urađen, novac je obezbeđen, operacija je izvedena i moja majka je izašla iz operacione sale nakon uspešne operacije srca.
“Učitelji će se pobrinuti za sve”, tako uvek kažu.

 

Mohanji

 

Vraćanje duga?
Kako se odužiti u ime zahvalnosti? Kroz novac? Ovaj guru zarađuje za svoj život. On ne traži učenike, moć ili slavu. On se čak ni ne potpisuje svojim imenom u tekstovima koje piše, već na kraju napiše samo “M”. Kako se, onda, odužiti?
“Kroz nesebično služenje majci Zemlji”, savetuje Mohanđi.
“Služenje društvu ili nesebična dela bilo koje vrste će vas osloboditi mnogih tereta. Nahranite gladne, obucite siromašne, provedite vreme sa onima koje je društvo napustilo, nahranite ptice i životinje. Veličina takvog dela nije bitna, ono što je bitno je namera. Imajte dobru nameru i učinite ono što možete, svakog dana. U trenutnom vremenu promena kroz koje prolazimo, energije na Zemlji su veoma turbulentne, tako da je čista sadhana (duhovna praksa) veoma izazovna. Zbog toga nam nesebično služenje daje potrebnu čistotu koja je neophodna za sadhanu (duhovne vežbe).”, objašnjava Mohanđi.
Ovo je razlog zašto su se humanitarne organizacije Ammucare Charitable Trust i Mohanji Foundation, koje je on osnovao, proširile po svetu. Sumit Partap Gupta objašnjava: “Razlog je u tome što ovo nije vrsta neke delatnosti. Ovo je univerzalni cilj čovečanstva. Stoga, on će dotaći svačije srce.”

Ovde nema obećanja o izobilju i ispunjavanju manifestacija. Isceljenja i uzdizanja svesti se događaju, ali to su potpuno individualna iskustva. Nema nadanja, nema zavisnosti. Mohanđi ne poziva nikoga, niti sprečava nekoga da ode.
“Ako vas guru vezuje, napustite ga. Ako vas meditacija vezuje, prekinite je, jer ovo je staza oslobođenja, a ne vezivanja.”, kaže on.

Napisala: Aparrna Sharma
Preveo: Milan Bojić

Prevod preuzet sa www.novasvest.com
Originalni tekst je ovde.

 

 

2 thoughts on “Mohanđi, guru koji vas pronađe

Leave a comment